mutfak kedileriyiz biz, yumurtaları kırarız, unları saçarız, tasmadan kaçarız. pişerken koklar, doyunca da söylemesi ayıptır bir sigara yakarız.

23 Temmuz 2008 Çarşamba

acaip bir somon poşe





Poşe kelimesi pouched kelimesinden geliyor sanırım, pouched ise pouch ile ilgili, poşet gibi bir şey anlamı anladığım kadarıyla. Somon poşe diye bir şey görünce ikea da "bu ne menem bir şeydir ?" diye sorup yapmaya karar verdim ama türkçe bir tarif bulamadım içime sinen. İngilizce sitelerde ise poşe ya da pouched olarak verilen tüm tarifler haşlama ile bağlantılı idi, tamam haşlanacak da nasıl? Hatta pouched eggs adlı tarifler var ki bildiğimiz çılbır, ama menuye koyarak artiztlik yapabilirsiniz bu adla :) Neyse ben de kendimce bir tarif uydurdum. Olay şudur.




Malzeme:


Bir dilim ayıklanmış somon (norveç)


karabiber, kırmızı biber


limon suyu


zeytinyağı


alüminyum yufka


ince bir bez, balığı saracak kadar




Yapılış:


Bir tencereye su doldurulur ve kaynatılır. Balık beze sarılır ve tencereye bırakılır, amacımız dağılmasını önlemek, çünkü oldukça çabuk dağılan, lifli ve yağlı bir balık somon. 10 dakika 15 dakika falan yani pişme kokusu gelmeye başlayıncaya kadar haşlanır ve bezden soyulur. Alüminyum folyo açılır, balığa bir tatli kaşığı zeytinyağ, azıcık limon, azıcık baharat konur ve folyonun üzeri de kapanır. Folyoya sarılmış balık fırına atılır yine bir 15 dakika falan fırında pişirilir, aynı folyoyla tabağa alınıp servis edilir.




Ben yanında sarımsaklı kaşarlı ekmek parçaları, tereyağlı mısır ve patates salatası - 1 ile servis yaptım.


Hiç yorum yok: