mutfak kedileriyiz biz, yumurtaları kırarız, unları saçarız, tasmadan kaçarız. pişerken koklar, doyunca da söylemesi ayıptır bir sigara yakarız.

3 Haziran 2008 Salı

Şandi


Hmmm, nerden başlasam ? Mesela vereceğim tarifi bir ara sıcak basınca ben uydurdum sanıyordum desem? Ama sonra böyle bir şey olduğunu duydum, ama üzülmek yerini sevindim, demek ki isabetli atmasyonlarım varmış desem? Fakat sorun şu ki adı şandi mi, şendi mi yoksa chandy mi bilmiyorum. Araştırdım fakat bulamadım.



Neyse, amaç şudur hafif içerek gevşemek ve ciddi düzeyde serinlemek :)


Malzeme:

Bir şişe beyaz şarap, aman ekşi olmasın, iğrenç oluyor.

Bir şişe sade gazoz ya da maden suyu, bence gazozla daha güzel.

Bir limon

Taze nane yaprakları

Buz


Yapılış:


Güzel ince bir bardak ya da kadeh alınır, içine yarısından az fazla soğutulmuş beyaz şarap konur, kalanına gazoz ilave edilir. Bir kaç damla limon suyu sıkılır, posasız olsun, süzün mümkünse. Buz ilave edilir ve en son olarak taze nane ile süslenir. Nanenin buradaki tek işlevi süs olmak değil, içilirken mis gibi ferah ferah kokarak sanki içinizi temizliyor. Hatta istenirse nanenin özü çıkarılıp o da ilave edilebilir, o öz olayını da az sonra başka bir tarifte anlatacağım zaten.


Tavsiyem güzel bir müzik açın, ayaklarınızı uzatın, sakin bir sesle muhabbet edin, içli kitaplar okuyun, hayal kurun :)
*reklama giriyor diye beni hapse atarlar mı acaba ki ? :P ben tılsım marka beyaz şarap kullanıyorum, tavsiye ederim.


Hiç yorum yok: